2014. január 10., péntek

Újra Cewe





 A Cewe heti kihívására készült oldalam, kedvenceim közé tartozó svéd gyerekverssel. Bár ezek szerintem nem annyira a gyerekeknek szólnak, semmint a gyereklelkű felnőtteknek, akik még valami csoda folytán emlékeznek arra, mit éreztek gyerekkorukban.





Itt a vers:


Ingrid Sjöstrand: Mikor sötétedni kezd


Mikor sötétedni kezd,
akkor jó sétálni.
Járom az utcát,
belesek az ablakokon.
Az emberek odabenn
úgy mozognak az ablak mögött,
mint halak az akváriumban,
ha felgyújtjuk benne a lámpát.

Mikor egész sötét lesz,
jó beúszni
a saját akváriumomba.
Valaki mondja: Szervusz.
Hol jártál?
És felelek: Csak úgy sétáltam.

És arra gondolok, hogy most én is
hal vagyok a kivilágított tartályban,
és azokra gondolok, akik belesnek,
akiknek nincs fénytartályuk,
ahol melegedjenek.
Mind a rókákra és a nyulakra,
az otthontalan macskákra
és emberekre.

1 megjegyzés:

Margó írta...

Gyereklelkű felnőttként mindig is nagyon imádtam ezeket a verseket ... az oldalad tökéletes összhang!!!